dimarts, 5 de novembre del 2013

l'escrit que varem llegir

Aquest es el discurs que vam fer dedicat als mestres i pares , la veritat es que no  vaig tenir casi temps d'elaborar-lo , el vaig fer de pressa i corrents .
Al passar-lo a l'ordinador em vaig deixar de citar 2 referents pedagògics importants a l'escola, ara els he tornat a afegir com l'original :


En un moment difícil i en un país amb dictadura , en el que l'educació es considerava com a ideologització , als alumnes  se'ls doblegava amb càstigs prova d'això es que ,deien “la letras con sangre entran”.L'aprenentatge era a base de memorització

Però un grup de pares i mestres entusiastes , van decidir que era possible una altre manera d'aprendre ,això juntament amb les corrents pedagògiques com l'escola nova , el sistema Decroly
la tradició educativa innovadora que reneixia amb Rosa sensat .

L'escola nova és un moviment de la nova pedagogia activista que pràcticament sorgeix arran de la inconformitat que alguns pedagogs tenien amb el mètode educatiu tradicionista. Consisteix pràcticament en una educació per a la vida en general, i especialment, per a la vida en societat

Es un aprenentatge que te en compte l'autoestima perquè ajuda al desenvolupament de la pròpia imatge i la confiança per afrontar reptes i canvis amb optimisme,potencia l'espontaneïtat .Treballar dins d'un entorn atractiu i lliure del domini dels adults ens portà a  poder descobrir el nostre propi món i construir per nosaltres mateixos la nostra ment i cos .

A l'escola ,es seguia el sistema Montessori . Montessori  considerava  l'educació com una ajuda activa per al perfecte desenvolupament de l'ésser humà en procés de creixement .   Vam aprendre  a treballar de manera independent. També el sistema decroly que es caracteritza per treballar per centres d’interès.

Com que des d'una curta edat se'ns ha motivat a prendre decisions, podíem resoldre problemes i escollir alternatives apropiades per gestionar així el nostre  temps. Els nens de l'Heura érem usualment adaptables. Els mestres eren uns facilitadors .  Recordeu com era la nostra aula : taules amb cadires de la mida dels nens, rentamans i banys baixos, catifes per delimitar àrees de treball i absolutament tot a al nostre abast .  Com diu Célestine Freinet ajudar les potencialitats de cada individu: "tota pedagogia que no parteix de l'educant és un fracàs, per a ell i per a les seves  necessitats i les aplicacions més íntimes" . I La tasca del professor es : "posar a la seva disposició les tècniques més apropiades i els instruments adequats a aquestes tècniques" .
L'escola Heura va durar pocs anys ,potser perquè era una utopia , però ens va impregnar .

No som diferents però ens va potenciar el millor de nosaltres.Cap de nosaltres es igual ,tots hem escollit segons les nostres habilitats i aptituds. Ens veu ensenyar que l'important de l'escència de cadascú , es que podem ser el que volguem ,posant-hi il·lusió i esforç.



Gracies per fer-nos ser nosaltres mateixos com som.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada